Hur blir din företagssida framgångsrik?

En företagssajt är till för att locka nya kunder, ge bra information till befintliga kunder och göra bra reklam för företaget. Men många sajter faller i glömskan eller är rent av dåliga. Hur kan din företagssida lyckas när det finns tusentals andra sidor?

Bra information

Grundregeln är att ha vettig information på sidan. Här har ni chansen att prata om vad som gör ert företag det klara valet för era kunder och vad ni kan göra för nya kunder. En ”om oss” sida är nästan nödvändig, där kan ni stapla upp vad företaget gör, dess historia och hur ni ser på er framtid.

Om ni säljer saker eller tjänster ska det också finns bra information om dessa saker. Många är intresserade av priser och kan faktiskt bli frustrerande och kolla på andra sidor om man måste kontakta er för priser på era varor och tjänster. Så länge ert företag inte är offertbaserat eller liknande, finns det ingen anledning att dölja hur mycket ni tar betalt.

Uppdateringar

Se alltid till att ha uppdaterad information på sajten. Saker som kontaktuppgifter ska alltid stämma. Här kan man också inkludera en företagsblogg, om man vill, men det gäller att ha intressanta saker att berätta för läsarna och att information uppdateras kontinuerligt. Det är ett stort åtagande och kräver mycket jobb.

Annars kan man göra som Lyckospel och ha en nyhetsdel på sajten där man berättar vad som händer i hela er bransch och kring de saker som ni erbjuder.

Snygg hemsida

Er hemsida ska också vara attraktiv. Det är svårare än man tror att lyckas med. Är ni själva inte inom IT-branschen borde ni kontakta en firma som Smelink som skapar sidan åt er. Ni får en skräddarsydd hemsida som fungerar på det sätt ni vill, plus att ni får hjälp att göra den snygg och välbalanserad. det handlar inte bara om färgval och bilder: det är lite konst över arbetet att få en hemsida att vara lockande, professionell, information och attraktiv. Det är helt klart värt pengar, det lovar vi!